6/24-7/6/2023 展覧会 キムソヨン Kim, Soyoung 氷の月は溶けながら増えていく Ice Moon Multiplies as it melts

EventNews 2023年6月14日

 

5月1日に滞在を開始したソウルのアーティスト、キムソヨン Kim, Soyoungの滞在成果となる展覧会を開催します。約2カ月間をひたむきに制作に打ち込んでいる姿をよくみかけていました。滞在スタジオをアトリエにしていた彼女の制作の様子をみることはできませんでした。でも時折、2階のテラスの前に座って、ガラス越しの風景を愛でながら食事をとっていた後ろ姿をちょくちょくみかけていました。いま、この秘密の2カ月が公開されようとしています!

■ 日時:2023年6月24日(土)〜7月6日(木)8:45-21:00

*休館日(毎週月曜)を除き、いつでもご覧いだたけます。

■ 入場無料

■ 出展アーティストについて

キム·ソヨンは主にソウルで活動中の画家です。彼女はさまざまな場所から抜粋したイメージと収集した文章を結合してつなぎながら物語を作っていくことに関心を持っています。天神山アートスタジオ滞在中は、フゴッペ洞窟壁画のイメージを手がかりに物語を想像し、その物語の語り手として絵を描いています。

Kim Soyoung is a painter based in Seoul, South Korea. She is interested in creating stories by combining and connecting images from various places and collected texts. During her stay at Tenjinyama Art Studio, she imagined a story using the images of the Fugoppe Cave murals as clues and painted as a narrator in the story.

■展覧会について

絵をひょうたんと言ってみましょう。どうしてよりによってひょうたんなんですかって? 何か閉じ込めるには入り口は小さい 。こ 。私 けました。私たちはひょうたんの模様から、中に何が入っているのかを推測することができるのでしょうか。放射性廃棄物が 。こ 使 も、一気に危険だと感じることができるようにって。 私は2ヶ月間、このひょうたんの模様を解読してみました。そうしながら毎日、この模様を刻んでいる五千年前の誰かを想 像してみました。彼女は私と同じアーティストです。彼女は時々神の世界と人間の世界の通路にもなります。そうなると、彼 女はトランス状態であるビジョンを見ます。その時、彼女が見たのはどんな風景だったのでしょうか。私はその風景がとて も気になりました。彼女がついに到達した祈願の世界を私も見たいと思いました。私は昼間はひょうたんに話しかけ、夜は それを抱いて寝ました。答えてくれない相手と話し合うのは難しいことです。私はずっと独り言を言ってきたのかもしれませ ん。しかし、彼女のメッセージが何千年も経った後、私に届いたように、これはおそらく非常にゆっくりと進行する会話かも 。相 、ひ 。私 ないし、アラジンに出てくるジニーとか、それともただの甘いジャムかもしれません。もしかしたら、その間に発酵して最初 。と 、な 。こ 、何 。そ 、私 ああ、私がちょうど新しいバージョンの瓶を作ってみましたが、興味はありますか? それを引き継いでみますか? よろしけ 、こ ?


A Letter of Invitation:
Let’s call the picture a bottle. You might ask, “Why does it have to be a ‘bottle’?” Because the smaller the entrance, the better to lock something in. Here is a bottle that has been sealed for thousands of years. I found it in Fugoppe Cave in Yoichi. Can we infer from the patterns on the bottle what is inside? They say that skeletons should be painted large where radioactive waste is buried. They say so that future generations who won’t use the same letters anymore, or aliens visiting the Earth, can see them and immediately recog- nize the danger.
I spent two months trying to decipher these patterns. As I did so, I tried to imagine someone 5,000 years ago carving this pattern every day. She was an artist just like me. She sometimes became a passageway between the divine world and the human world. When this happened, she had a vision in which she was in a trance. What kind of landscape did she see at that time? I was very curious about that scene. I wanted to see the world of prayer that she had finally reached. I talked to the bottle during the day and slept with it at night. It’s hard to talk to someone who doesn’t talk back. I may have been talking to myself the whole time. But as her message reached me thousands of years later, this could possibly be a very slow-going conversation. I still do not know what is in the bottle. It could be something great that I can’t even imagine, or it could be Genie from Aladdin, or it could just be sweet jam. Maybe it has fermented in the meantime and become something very different from the original contents. Very old jam sticks to the jar and is very difficult to remove. At this point, the fact that something is contained may be more important than what is contained in the bottle. Then our conversation could become a ritual of passing something sealed to the other person. Oh, I just made a new version of the bottle. Are you interested? Would you like to take it over? If you would like, you can join us in this slow-going conversation.